紅巴保守,相信係巴士界嘅共識。
看似好大嘅巴士網絡下,有好多位都冇一條直車 (甚至插旗線)。
呢啲空間俾小巴或者其他巴士公司乘虛而入,而最後自己唯有執死雞,錯失新客源。
所以想藉機集思廣益下一啲九巴錯失嘅客源,我正文討論冇FF成份,亦都唔希望下面變成另一個F1版。
冇討論其他公司,最主要係因為我唔熟。
數返呢啲客出嚟,係因為佢哋或許會係鐵路版圖日益完善下,巴士嘅另一出路。
利申:我唔係要講一啲好似692/油塘去調景嶺嘅直車。
1. 屯門 - 上水
呢個應該係最出名,屯公冧檔想開線,但巴士唔想做。
最後變咗做小巴先想搶返啲客。依家得條行晒邊皮嘅261 (都仲要客量唔差,可見當年低估晒啲客)。
如果44系係巴士做,相信要做到276系嘅班次絕對唔難。
(利申:自己成日搭44系,我係支持44系嘅,因為真係夠快。)
2. 新東區間特快
因為有東鐵,九巴基本上係冇自己開任何行吐露港公路嘅新東區間線,只係得幾條行山路嘅72A/73/73A/74A。
最後小巴執咗大量大埔 - 城河東/馬鞍山嘅客,連城巴都用埋B8/79分一杯羹,九巴先後知後覺咁用W3格硬sell客同埋開73H。
其實好多時大家喺新東/新西區內走,有得揀都想一程過,唔係個個都咁鍾意駁腳轉火車再轉駁腳。
但依家區間市場飽和晒啦,先開始諗做大82C/274P (甚至W3)等,會唔會有啲太遲?
3. 新西區間特快
喺輕鐵運作之後,九巴就取消晒大部份大西北裏面嘅流水線,直到近年先有返以善用巴士空間為主嘅長途車雙向短途分段。
但喺跨屯元天三區之間,都係冇乜一啲善用新公路嘅特快線,只係得E36A順便做埋,但停嘅位都不倫不類。(理論上仲有B9嘅)
依家有新開69,之前都有招標嘅屯天線,但其實兩條線九巴都好似唔係咁有興趣。
(但69招嘅時候真係劃得好核突,而屯天線都有啲唔come做,因為屯門南延線其實過幾年都開,嗰條走線同屯門南延線撞得好應)
當然啦,就算69改返正路,客都唔係好多,畢竟輕鐵+K巴係做到唔少客。
或者如果路線適合嘅話,部份長途線應該係可以做好啲短途部份。
(例如E36A,係咪真係咁需要行喺屯公三站呢啲同屯門站10分鐘步行距離嘅站之後,去天水圍站呢?)
4. 沙田站 - 住宅區
沙田站基本上可以話係新東嘅中心,直達客唔少,亦都有好多人會用呢個位轉其他巴士/小巴/火車。
但九巴先係冇做798式嘅沙田線,之後開88X俾藍田山亦都唔係一開始就做沙田站,同埋有半日都係要做埋觀塘,一直而嚟都係對新東嘅雙向客冇乜信心。
(我知有好多其他原因,但如果想做快線嘅,大可好似290咁開兩條線,而唔係讓比人做。)
就算係淨係服務山嘅88,都係一條招標線。
依家越嚟越多人北上,沙田站嘅人流冇少到,88/88X轉車客喺長假期尤其明顯。
係咪仲有啲地區,其實都係應該要開條沙田直達線?
小結:
都係嗰句,我淨係講九龍新界,係因為我真係唔熟港島。
呢個討論本身亦都係有啲馬後炮,因為上述嘅客源其實開線嗰刻可能未必多,之後先慢慢catch up。
但交通本身就係一門預測將來嘅學問,
呢一刻巴士公司可能發現用轉乘去兩區嘅人唔多,
一方面可能係因為未有需求,又或者另一程唔係轉巴士啫,但真實兩區之間可能有潛在需求。
而絕對有人會話地鐵都就開,但係咪等於巴士就會死晒呢?
無可否認鐵路會搶咗好多巴士客,但香港嘅鐵路更多係真係為嗰區帶嚟人流、經濟活動,
所以一啲鐵路網絡下迂迴嘅地區,巴士係相當有潛力。
你睇下荃灣西一帶,唔通930X/33(B)就因為都係去地鐵站就冇客咩?
依家連66M、古洞荃葵線都要做埋荃西,就知荃西因為地鐵 (西鐵)真係多咗需求啦。
我哋可能好難每區都有晒所有直車,但用轉乘網絡下,開一啲新區/住宅區去新市鎮中心嘅車,其實唔係太過份。
尤其喺將來大大小小嘅新區,除咗NPC式咁開九東/九西/港島線外,係咪應該有其他路線空間?
歡迎討論 。
(今次冇乜research,主要係憑感覺討論為主)
|
|
|
兩巴淨係識自己打自己 -.-;
|
|
|
|
|
新西係近年先開始鬆綁可以由非港鐵去做屯元天區內
而九巴係鬆綁前本身都無乜跨區線可以俾佢用到嚟做呢 D 屯元天跳區客 (堆線改哂行大欖隧道)
所以呢個唔係九巴唔做 , 係原有政策唔俾佢做 , 然後繼續 keep 住唔做咁解 , 反正點搶都唔夠輕鐵西鐵方便 |
|
|
|
|
|
|
|
73A 改科學園唔講?
274P 82C 死都唔全日益左 806 系
274P 改 7 日之後爛班次都唔諗住執 |
|
|
.
|
|
|
|
|
|
其實巴士同小巴各有 pros and cons, 如果44系比九巴做, 以今日既標準每班車要座滿/企人 起碼變左10幾分鐘1班 疏小巴幾倍你又制唔制先 仲未計左兜右兜 行車時間大幅增加 |
|
|
|
|
|
|
|
其他例子 55k小巴 vs 78k
上星期六去左沙頭角 5點幾6點鐘條78k夠膽死開30分鐘一班 而小巴就密密開 前車走左 然後一架吉車跟住開 之後到我搭個架 5分鐘後開出 沙頭角總站上15,6個 去到閘口打爆 後面又有架吉車跟住一齊開 咁既情況 你要幾分鐘一班小巴 還是 20-30分鐘一班九巴呀 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
|