找回密碼
 會員申請加入
搜索

ADVERTISEMENT
(B0)香港巴士車務及車廂設備 (B1)香港巴士廣告消息/廣告車行踪 (B2)香港巴士討論 [熱門] [精華] (B3)巴士攝影作品貼圖區 [熱門] [精華] (B3i)即拍即貼 -手機相&翻拍Mon相 (B4)兩岸三地巴士討論 [精華] (B5)外地巴士討論 [精華]

Advertisement


(B6)旅遊巴士及過境巴士 [精華] (B7)巴士特別所見 (B11)巴士精華區 (B22)巴士迷吹水區   (V)私家車,商用車,政府及特種車輛 [精華]
(A6)相片及短片分享/攝影技術 (A10)香港地方討論 [精華] (A11)消費著數及飲食資訊 (A16)建築物機電裝置及設備 (A19)問路專區 (N)其他討論題目  
(F1)交通路線集思建議區 (C2)航空 [精華] (C3)海上交通及船隻 [精華] (D1)公共交通有關商品 [精華]   (Y)hkitalk.net會員福利部 (Z)站務資源中心
(R1)香港鐵路 [精華] (R2)香港電車 [精華] (R3)港外鐵路 [精華]   (O1)omsi討論區 (O2)omsi下載區 (O3)omsi教學及求助區
(M1)小型巴士綜合討論 (M2)小型巴士多媒體分享區 (M3)香港小型巴士字軌表        
 
ADVERTISEMENT

 

未來機場鐵路信號系統更新改造後,是否會加入自動識別並打開對應車門/幕門的功能?

[複製鏈接]
ytxmobile 發表於 2026-6-24 10:20 | 顯示全部樓層 |閱讀模式
ADVERTISEMENT
衆所周知,東涌綫與機場快綫車門數量不同,東涌綫一個車卡5對門,機場快綫一個車卡2對門。

而博覽館站雖然每個車卡安裝了5對幕門,原意係方便東涌綫列車停靠時打開5對車門,加快上車效率,但實際運作時只能打開2對車門&幕門。

同時如果遇上綫路故障,機場快綫列車臨時調度停靠東涌綫車站時,亦會導致部分幕門打開後正對車身而非車門,存在一定安全隱患。

Screenshot from 2026-06-24 10-17-58.png
Screenshot from 2026-06-24 10-06-57.png

未來是否會在信號系統更新改造時加入自動識別車門數量的功能,使得不論東涌綫列車停靠機場快綫月台,或者機場快綫列車停靠東涌綫月台,信號系統都可以自動識別到站列車的車門數量並只打開對應車門/幕門?即係:
  • 東涌綫列車停靠博覽館站時,可以回歸原本設計,每卡打開全部5道車門&幕門
  • 東涌綫列車停靠機場快綫其他車站時,只打開每卡2道幕門對應位置的車門,其他車門保持關閉
  • 機場快綫列車停靠東涌綫月台時,每卡僅有對應車門位置的2道幕門打開,其他幕門保持關閉

                                    Advertisement

WR309 發表於 2026-6-24 11:21 | 顯示全部樓層
印象中LAR 各車站PSD Local control panel 容許揀7/8卡,
如果係東涌綫月台, 亦可有掣揀埋機快定東涌綫開門模式

但實際操作上, 東涌綫博覽散場班次, 有關方面情願係喺個別車門貼哂label 暫停使用

(如個人記錯請指正)
kei_hk 發表於 2026-6-24 12:06 | 顯示全部樓層
WR309 發表於 2026-6-24 11:21
印象中LAR 各車站PSD Local control panel 容許揀7/8卡,
如果係東涌綫月台, 亦可有掣揀埋機快定東涌綫開門 ...
如果係東涌綫月台, 亦可有掣揀埋機快定東涌綫開門
係唔係車未到/車未開門之前﹐就要選定?


如果係﹐就真係多餘。
部車到站就自動開門﹐根本無時間供車長去做設定。


至於東涌車做散場線﹐得一個站有5隻門﹐其他所有站都係2隻門。
比著我﹐lock車門好過。
唔lock門﹐去到市區車站全部車門就會打開﹐你話有什麼事。


******************************************

其實﹐機場車入東涌線月台﹐月台所有幕門都開晒﹐其實有什麼大問題?
出現的次數機率少﹐多一事倒不如少一事。
 
cruisesnet 發表於 2026-6-24 17:48 | 顯示全部樓層


                                    Advertisement

攪到敢複雜多個機會出問題...等如市區線新signal第三套backup
 樓主| ytxmobile 發表於 2026-6-24 19:50 | 顯示全部樓層
本帖最後由 ytxmobile 於 2026-6-24 19:53 編輯
kei_hk 發表於 2026-6-24 12:06
係唔係車未到/車未開門之前﹐就要選定?

北京地鐵18號綫就有設計三開式幕門,可以自動識別到站列車為6卡/8卡並按照1+2或2+1方式開門。(6卡車與8卡車第6卡門位相差1米左右)
所以,自動識別車型並按照不同方式開門,在技術上有充分的可行性。

Screenshot from 2026-06-24 19-46-10.png

Screenshot from 2026-06-24 19-45-57.png
kei_hk 發表於 2026-6-24 21:52 | 顯示全部樓層
ytxmobile 發表於 2026-6-24 19:50
北京地鐵18號綫就有設計三開式幕門,可以自動識別到站列車為6卡/8卡並按照1+2或2+1方式開門。(6卡車與8卡 ...

有心要做一定做到。

問題係﹐需要的機會係幾多?
值唔值得 / 有無需要做多一樣野出來?

做多樣野出來﹐又唔知要駛多幾多錢?
做多樣野出來﹐又唔知會唔會有鑊?

我就唔見得現時東涌線/機場快線幕門﹐在運作上有危險性問題存在。
出現機場車入東涌線月台﹐機會微乎其微。
東涌車做散場﹐又會在車廠lock晒門﹐以配合市區車站的幕門。

既然用得著的機會甚微﹐攪咁多野出來做乜。


不過﹐我都歡迎你向MTR提交意見﹐睇下MTR會唔會考慮你的意見




 
clivetock 發表於 2026-6-24 23:40 | 顯示全部樓層


                                    Advertisement

kei_hk 發表於 2026-6-24 12:06
係唔係車未到/車未開門之前﹐就要選定?

如果出東涌綫車做博覽館散場,去到市區係停機場快綫月台定係東涌綫月台?
brian 發表於 2026-6-25 01:17 來自手機 | 顯示全部樓層
clivetock 發表於 2026-6-24 23:40
如果出東涌綫車做博覽館散場,去到市區係停機場快綫月台定係東涌綫月台?
...

全程機場快綫月台

而且,機場站係可以上車的
         
brian 發表於 2026-6-25 01:20 來自手機 | 顯示全部樓層
為咗一啲一年都未必有一次嘅應變措施
去重新設計訊號系統、幕門系統
有點妙想天開

唔係做唔做到,而係有冇需要咁做
         
您需要登錄後才可以回帖 登入 | 會員申請加入

本版積分規則

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

站規|清理本站Cookies|手機版|hkitalk.net 香港交通資訊網

GMT+8, 2026-6-25 03:31

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2026 Discuz! Team.

快速回復 返回頂部 返回列表